Ez egy alaprecept, amit sokan sokféleképp csinálnak. Az én verzióm  ami többször aratott osztatlan sikert, a piritott mandulás piskótával készült. A mennyiségek az alap 28 cm átmérőjű tortaformához szólnak. Ha csak a pici 20-22 centis formánk van, mindent le kell felezni.

tortakics.jpg

És akkor íme a recept:

Hozzávalók:

A krémhez:

  • 500gramm mascarpone (én a lidl-st és a szarvasit használom)
  • 4 deci növényi habalap (ebben a hoplá a kedvencem)
  • 400 gramm fehércsoki (itt lidl, vagy bocit használok. a milka nem jó!!! az szétfolyik)

a piskótához:

  • 8 közepes tojás
  • 8 evőkanál kristálycukor (csak sima, nem kell extrapúpos, akkor túl édes lesz)
  • 7 evőkanál finomliszt (púpos)
  • 2 evőkanál tört, pirított mandula (púpos)
  • fél csomag sütőpor (ez ha kimarad se gond)

a díszítéshez:

  • kókuszreszelék
  • mandulaszeletek

Megpirítunk kb 50 gramm vágott mandulabélt sima teflonban. a negyedét meghagyjuk, ez lesz a tetejére díszítésnek, a többit összetörjük, vagy daráljuk (nekem mozsaram van, meg kevés, én töröm)

Először a piskótát sütjük meg. Az én verzióm nagyon egyszerű. A tojást szétválasztjuk, a fehérjéket a a cukorral kemény habbá verjük. Ezután beleöntjük a sárgájákat, majd evvel is habosítjuk tovább 2-3 percet. Ebbe tesszük a lisztet (én kettőre szoktam), finoman belekeverjük (a kézi habverővel egyszerű: a szálassal, avval nem törik össze) Majd belekeverjük a az apróra tört mandulát is és a sütőport.Ezt 170-180 fokon légkeveréses sütőben 15 perc alatt kisütjük (olyan rózsaszínes narancsos kell legyen a piskóta tetejének a színe: akkor jó, ha nem légkeverésesben sütjük) Amikor kicsit kihűlt a piskóta, két lapra vágjuk.

A krémhez felolvasztjuk a csokit (én ezt elektromos tűzhelyen 1 es fokozaton csinálom, szép egyenletesen olvad, ha egyet kettőt kavarunk rajta, és nem lesz forró sem). ha krémesre olvadt, belekeverjük a mascarponét. majd ezt az egészet az olvasztás közben felvert tejszínhez öntjük (figyelni kell, hogy ne legyen kézmelegnél melegebb már a csokis mascarponés cucc ekkor már) finoman összekeverjük (a sima szálas habverővel, nyugodtan egyben össze lehet önteni, nem törik össze a hab). a krém felét kb rátöltjük az első lapra, rá a második piskótalapot, majd azt is a forma tetejéig megkenjük.A kimaradt krémből körbekenjük az oldalát, ott is megszórhatjuk kókusszal, de nekem erre még sose volt időm :)

Az egész tetejét vastagon beszórjuk kókuszreszelékkel, körbe pedig pirított mandulaszeleteket szórunk.

Mindenkinek jó nassolást! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://elveszettiluziok.blog.hu/api/trackback/id/tr894927649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása